Tuesday, September 14, 2010

TASBIH UNTUK MENGHILANGKAN WAS-WAS

Assalamualaikum buat semua teman2 tersayang....

Ada tak di antara kalian yang selalu mengalami penyakit was-was..iaitu ragu2?Saya juga kadang2 mengalami penyakit ini,sehingga agak meletihkan dan membebankan hati.Kadang2 ia berlaku di dalam wuduk atau pun solat.Sehinggakan kita terlupa sudah berapa rakaat kita sudah lakukan solat.

Penyakit ini melibatkan hati..bkn saja berlaku di dalam solat,malah dalam kehidupan seharian kita juga.Terdapat satu tasbih yang blh di amalkan untuk menghilangkan penyakit ini.

Tasbih Menghilangkan Penyakit Was-Was.
Ertinya:"Maha suci Tuhan yang memiliki,Tuhan yang Maha Kudus,Tuhan yang Menjadikan dan memperkuat.Jika Ia menghendaki,di hilangkanNya dan di gantikanNya dengan yang baru.Tidaklah yang demikian itu menyusahkan bg Allah s.w.t.

Suatu kisah...
Seorang lelaki bernama Abil Hassan di timpa penyakit was-was dalam wuduknya.Hal ini di terangkan kepada gurunya Abul Abbas Al-Marisi,dgn harapan..ditunjukkan jln penyelesaian.Kata gurunya..jgnlah beri kepada Syaitan kesempatan untuk bermain dalam hati,kuatkan lah hati bahawa,syaitan tidak boleh membuat hati was-was di dalam hati yang yakin.

So..bagi kita yang mengalami penyakit was-was ni...silalah amalkan tasbih tersebut.Mudah-mudahan..penyakit tersebut segera hilang dari hati kita...Amin.

No comments: