Tuesday, September 28, 2010

Diet?

Assalamualaikum...
Salam ceria buat semua...Semoga kalian sht2 saja.

Beberapa hari lepas,saya ada terbaca tentang diet.Diet yang seimbang bagi golongan darah setiap individu adalah perlu mengikut golongan darah mereka .Ermmm selama ni,saya main taram je diet..asal ok.saya ikut jew.

Baru saya tau,dan agak tersentap gak bila saya baca..yang mana,manusia yang berdarah A..seperti saya...adalah di larang atau pun tidak di galakkan untuk mengambil makanan yang mengandungi lektin terlalu banyak..jamah2 je dalam erti kata lain.

Ishhh ye ker?
Terkejut la jugak masa saya baca tu..dan amat2 saya terkejut,saya di sarankan manjadi vegeterian..huhuhu....Dah la akak ni takut makan sayur!!!huwaaa..huwaaaa.Ayam dan ikan blh di mkn tetapi dlm kuantiti terhad...buah2 pisang,mangga tidak digalakkan..

Ohh tidakkkkkk.Saya di sarankan mengambil makanan yang tinggi serat,bijirin2 blh la...susu2 tak baik utk kesihatan perut saya.Kecuali yang dah dijadikan keju atau krim masam..kompem..akak tak leh telan...huhuhu.Mengambil makanan tinggi karbohidrat adalah dilarang...apa jew yang saya leh makan ni???mak aiii...baik akak poser je lah dr tak leh makan itu dan ini.Anggur dan oat baik untuk saya..tapi,sampai bila leh telan oat?Kata orang,kesihatan perlu di jaga kan?dr memendam rasa tak leh mkn semua tu..baik lah poser..dan poser..huhuhu.

No comments: