Monday, August 30, 2010

Gastrik

Salam kasih salam sayang buat teman2 semua.Sejak kiter melalui fasa akhir Ramadhan ini,boleh dikatakan kiter lalui dengan tenang dan selesa.Yelah,dah lama berpose,badan kita pun dah dapat membiasakan diri untuk berpuasa.betul tak?

Kalau masa awal2 berpose hari tu..ramai yang tak bermayer...dan bg pesakit2 gastrik,ia adalah satu tempoh yang amat menguji kekuatan dalam membiasakan diri untuk berpose.

Tp saya pulak lain ceriter nye...masa mula2 pose hari tu..saya ok je.Begitu ngikut tips itu ini untuk ketahanan badan bg menjalani ibadah pose ni.Yelah takut sesangat di serang gastrik bln2 pose ni..rugi weiii klu x dpt pose..hehehe.

Nak jadi cerita,semalam saya memang tak lalu nak bersahur,saya cuma mkn 3 suap je nasi goreng dan saya minum air segelas.Rupa2nya..memang malang nasib saya...Ader ke masa saya ke bandar membeli belah,saya tiba2 di serang gastrik yang teruk sesangat.Sampai kan saya tak boleh berdiri tegak,muntah2 dan lebih malang lagi..saya tak larat nak balik umah drive sendiri..huwaaa huwaaaaaaaaaa.

Saya sorang2 plak tu...Mak aiii panik tau masa tu.Lama gak ler saya duk dlm kereta,rehat2 kan diri,dan gi mendapat kan rawatan dan suntikan di klinik berdekatan....Sakitnyer..hanyer Allah je yang tau.So...saya pun bila dah kuat sikit,saya balik la ke umah dan merehatkan diri sambil menunggu waktu berbuka tiba.Yelah,klu bulan biaser..saya mkn ubat gastrik je.Lepas 10 minit kemudia,dah baik dah..ni saya sayang nak batalkan poser...haaa sampai malam lah saya menanggung sakit.

Ingatkan dah ok,rupa2nyer...lepas sahur tadi pun saya di serang gastrik lagi...Harap2 saya dapat berpose sampai petang gak walau berguling2 sakit hari ni.Cabaran dan dugaan ni,mudah2an dapat memberikan ganjaran pahala buat saya yang bergelar hamba Allah.Wallahualam.

No comments: