Saturday, August 28, 2010

Cuma Nak Makan.......Bukan Ngidam!

Hari ni saya keluar juga,sebelum tgh hari,terlalu byk benda nak di uruskan.Tp,semakin saya cuba kejar,semakin cepat putaran waktu saya rasai.Ermmm terpikir gak,saya yang lembab ke,atau waktu yang berdetik pantas...
Dah urus semua yang berkaitan,saya pun mecari2 bahan dimasak sebagai hidangan juadah berbuka puasa nanti.Hari ni saya nak masak Meehoon Singapore.Kegemaran anak2 saya.

Meehoon Goreng Singapore lagi...

Lepas tu saya ingin menunaikan impian saya,dah lama nak mkn cempedak goreng dan pisang goreng.Saya gi lah kedai org kampung saya dulu,kat sana mmg dia ada jual byk pisang.Tp hampa,pisang nipah takde...yang ada,cuma pisang nangka dan pisang awak.Terdetik je dalam hati,awak pun awak ler..janji mirip2..kih kih kih.Pada tekak saya ni,pisang nipah dan pisang awak lebih kurang je rasa dia,tapi hijau lagi lah,lusa atau tulat baru masak.Tak pe lah...sabar 2...

Pisang Awak...masih muda,adik tu kata,lusa atau tulat br masak....

Nak beli cempedak,tapi risau pulak,takut isi dia nipis.Saya mmg geram kalau beli isi kecik dan nipis ni.Saya tny habis2 kat tauke tu,dia kata,isi cantik...tebal.So..saya ambik 3 biji.Harap2 ok dan tak menghampakan.
Nak makan mcm2 sebenarnya,tp...vitamin M terlalu byk dlm diri,tu yang tertunda tu.Mee Bandung dlm angan2,kuih badak berendam,dan paling saya teringin,terubuk bakar...nanti nak pi carik la..tak tau bila dapat mkn.
Asik beli makanan je,saya pun ada beli kan beberapa set buku latihan buat anak2 tersayang..moga anak2 saya happy dgn buku yang melambak ni.setiap satu set,ada semua subject,dan saya beli 2 set setiap sorang..

No comments: