Sunday, August 29, 2010

Cucur udang..




Salam sayang buat sahabat2 yang di sayangi....moga sht2 sahaja semuanya.Hari ni cuaca sungguh panas,tak tertahan rasanya,letih dan tak bermaya..ececehh..mcm budak2 baru belajar posa lah ummi ni kan?




Anak ummi yang 5 tahun pun ok je posa hari ni...tp apakah menu yang nak di buat untuk berbuka ye.Memanglah hari ni ayah saya cuti,pasti mereka belikan pelbagai juadah tuk berbuka,tapi ummi pun nak pahala gak,so...kena buat kueh gak..



Dah pkl 5 br saya nak bancuh kuih cucur udang,bancuh2,bw gi umah mak.Dah la..serbuk kunyit pun takder kat umah saya..hehehe.Udang,kucai semua kat umah mak saya..So siap2...saya pun angkut goreng kat umah mak.Sambil2 goreng cucur,saya buat sos.



Tp tu yang i x suker main2 minyak ni,melepuh gak tgn akak ni tau,asal masak guna 2 tgn je,pasti ada yang tergesel kuali..aduhhhh sakitnyer...Tp puas hati lah ,sbb walaupun last minute,kuih saya menjadi gak.Alhamdulillah.

No comments: