Friday, August 27, 2010

JUADAH KITA....REZEKI DARI ALLAH

Salam Ramadhan salam sayang dr saya....hari ni,saya rasa penat la sesangat dari pagi pelbagai aktiviti yang saya kena buat..aduhh letih.
Kebetulan,saya teringin sesangat nak mkn kerabu perut dan ikan cencaru bakar sumbat sambal.Kalau beli,rasa tak berbaloi pulak,dah la kurang sedap ikan bakarnyer,saiz besar pulak,pasti besar ongkosnya kan?kalau setakat ikan bakar...kita wat sendiri je lah ehh.
Masa siap je bayar barang2 td,saya tgk ada ada 2 botol besar air dalam barang2 saya,mmg murah kot rezeki saya ,siap tauke ni sedekah air pd saya.Tercengang2 juga masa dpt air tu td,rupa2nya dia sedekah...hehehe.Moga murah rezeki ye buat tauke kedai ni.
Saya ambik adik,dan terus gi cari perut lembu pulak.Puas memusing 2-3 kedai last2 jmp jugak.Memecut balik ke rumah,dan rest kejap.Okey..bila dah ada semangat nak masak...saya pun teruskan menyingsing lengan,menyiapkan lauk yang saya idam2 kan tu,lama x mkn kerabu perut dan ikan bakar kegemaran saya ni.Jom jamu mata....


ikan bakar saya....sedap..cuma tak larat nak mkn byk,penuh la perut.




Kerabu perut....tp terbanyak santan la pulak,dah mcm sayur masak lemak putih ler pulak,tp rasa dia,menggegarkan Segamat tau?



Bahan2nya:


Perut lembu di rebus

kacang panjang direbus

tauge direbus

bawang besar dihiris

cili api dihiris halus

bunga kantan di hiris

garam

santan pekat.

Gaul semua bahan..dan hidangkan...







No comments: