Friday, August 13, 2010

Menu Apa?

Assalamualaikum....
Salam Ramadhan buat semua

Bagaimana dgn ibadah puasa korang hari ni?Saya laluinya seperti biasa.Tp...akibat terlalu nyenyak tido..saya terus x sedar bagun sahur tadi..Aduiii .....rugi betul..rugi sbb tak dapat pahala hari ni.

Kebetulan hari ni,saya rasa teringin sgt nak buat mee goreng singapore...lama dah x buat.Dulu kat Doha selalu gak buat,tp kat sini kemalasan melanda...hr ni br ada semangat nak buat..hehehe.

Nak resipe tak?bukan apa..kakak 2 dan teman2 kat Doha marah betul klu saya letak gambar makanan ,tp x bg resipe.Oklah ambik je lah resipe campak2 saya ni...saya bkn chef yang masak ikut sukat2..saya main taram je..janji sodap.

Bahan2nya:

1. Mee hoon (saya pakai jenama Jasmine)
2. Udang kering 3 sudu besar
3. Bawang besar dua biji
4. Bawang putih 3 ulas
5. Halia 1/2 inci
6. Lada hitam 1 sudu besar.
7. Kiub pati ayam
8. Tomato sebiji
9. Fishball
10. Fishcake
11. Ayam
12. Daging
13. Sawi
14.Carrot
15. Kucai

Caranya: Bahan (2-7)dikisar halus...tumis hingga naik bau dan garing.Masukkan daging hingga empuk,fishball,fishcake,ayam dan sayur2 td..Masukkan meehoon dan goreng hingga masak..rasakan garamnya.Siap sudah....

No comments: