Tuesday, August 24, 2010

TIPS-TIPS BANGKIT DR KESEDIHAN,KEGAGALAN.

Everyone has a problem,kalau kamu terus menoleh kebelakang,pasti kamu akan terus dihimpit kesedihan,kegelisahan...."hey,ternyata i'm not the only person who has a problem!"so get up,face the reality and go on with your lifes!

Berikut ada beberapa tips untuk kamu bangkit semula dan meraih kembali kehidupanmu.

1.Cepat pulih dan segeralah bangkit.
Tidak seorang pun dalam dunia ini yang tidak menghadapi masalah,cuma kuat atau tidak saja kita menghadapinya.Semua itu bergantung kepada cara kita hadapi masalah itu.Hentikan tangisan dan ratapan kesedihan itu...cepatlah pulih,dan segeralah bangkit.Kamu boleh menentukan untuk bangun dari kesedihan sejam selepas itu,sehari,seminggu,sebulan,setahun atau kamu juga boleh memilih untuk tidak bangkit dari kesedihan.Tentukan pilihanmu!

2.Kamu boleh memilih ceria.
Bangkitlah,usap air matamu.Menghadap ke cermin dan berikan senyuman kamu yang paling manis.Buang wajah suram itu,buang masalah kamu dan be happy okey!

3.Bersemangatlah.
Cerialah....hidup dengan penuh semangat.Jadilah insan yang baru,berinspirasi dan berkualiti.

4.Jangan lupa untuk bersyukur.
Renungkanlah:setiap hela nafas,detak jantungmu,segarnya air yang membasahi kerongkongmu,dan lain-lain berlalu begitu saja tanpa rasa syukur.Bersyukurlah,ia mampu membuat kamu tersenyum.Allah menyayangi kamu,kerana itulah Dia mendugamu.

Selamat tinggal air mata,selamat tinggal kedukaan.Kamu adalah org yang semangat dan BAHAGIA!

No comments: