Thursday, July 29, 2010

Durian..Oh.. Durian.


Assalamualaikum teman semua..
Apa kbr hari ini.

Ermmm seawal 9 pagi....saya pikir nak keluar mencari pulut lah hari ini..Saya teringin nak buat Pulut Santan Durian..ye lah..saya ni peminat durian.Kalau makan durian tu mesti nak yang durian kawen,isi kuning,tebal...baru lah lepas makan seulas pun tersandar..hahaha.Tak kira jenis D24 D18,atau D101..semua saya belasah..udang merah pun saya suka.

Rupa-rupanya..ada jugak orang yang tak gemar makan durian ni..kata pening lah,busuk lah..Apa-apa pun,saya dan anak-anak semuanya hantu Durian.Ala..macam Opet dalam cerita Upin dan Ipin tu..hahaha.

Hari semalam menu bubur kacang durian,hari ni..pulut durian....durian,durian,durian.Mmg saya hari-hari nak makan durian.Jumpa setahun sekali katakan.Saya siap frozenkan lagi durian ni..supaya fresh.Bila nak makan..keluarkan saja sekejap.Ala..nak tahan lama katakan.

Jom makan durian,tp...siap lah,tido mesti pakai aircond haaaa.Kalau tak...mesti panas sampai hempas2 badan..hik hik hikSo..amalkan petua meminum air di dalam kulit durian..untuk buang panas kata orang..Cubalah petua ini.Wallahualam.




No comments: