Saturday, January 14, 2012

Salam Ahad- Persiapan Umrah

Assalamualaikum....

Salam ahad buat semua.

Saya cuma ada beberapa hari saja untuk buat persiapan untuk mengerjakan umrah khamis nanti. Rasanya kami akan gerak awal pagi dalam jam 12 atau satu pagi kot. Harap tak sangkut kat border berjam-jam macam dulu. Kami pergi awal kali ni. Kebanyakan mereka pergi bulan dua. Kami pergi awal harapnya tak sesak macam dulu-dulu.



Sendirian nak cop jari, nak eye test, pandai ke saya?huhu..berserah sajalah pada Allah. Dulu kami pergi by car dalam 5 kereta rasanya. Ada kawan nak buat itu ini dan nak mandi serta solat. Sekarang ni kami terpaksa pergi sendiri. Anak pun terpaksa ponteng sekolah...huhu.




Memandangkan blog ni pun blog rahsia..haha, rahsia ke? yelah..private tu rahsialah kan! Kenapa kami buat umrah awal? sebab kami perlu langsaikan umrah bulan ni juga. Hubby dapat offer kerja malaysia. Kalau kami nak terima offer tu maka bulan depan dia perlu hantar notis. 2 bulan notis, dan bulan 4 dah boleh balik tanah air. Sebab tu tak boleh nak umrah bulan depan...huhu.




Itu cerita kalau kami terima job tu lah, apa pun itu perancangan kami. Kalau jadi dan diperkenankan Allah adalah rezeki...hihi. Kami hanya berdoa agar semuanya lancar. Tolong doakan saya sekeluarga selamat dalam perjalanan dan umrah ye. Ni memang sempoi punya kerja. Makan semua sendiri, tak ikut pakej, memang takda pakej time sekarang ni. Maka kena makan kat gerailah jawabnyer...hehehe.



Blog akan sepi tanpa entri seminggu, balik umrah panjang umur saya buat entri lagi ye, moga anda juga diberi kesempatan untuk menjadi tetamu Allah juga, amin!


4 comments:

aDisH.sHidA said...

semoga miza seisi keluarga selamat pergi dan pulang serta dapat mengerjakan umrah dengan sempurna...

doa2kan utk shida di sana yer

masmurni said...

Mudah2an semuanya akan berjalan lancar.. :) Amin..

Ummi Aqilah said...

amin.tq shida dan kak mas

TS said...

moga segalanya dipermudahkan...
doakan saye tau kak..
moga saye juga dipilih tuk menjadi tetamu Allah.. :)