Tuesday, January 31, 2012

Kek Batik Marie








Assalamualikum dan salam sejahtera. Sihat ke semua?


Lama sungguh saya tak mencoret di sini. Owh ye nak cerita sikit kisah kek batik marie ni. Kek yang sungguh sedap dan sangat mudah untuk membuatnya. Ada orang panggil kek batik jawa sebab rupanya macam kain batik jawa.



Dulu masa zaman saya sekolah rendah saya sangat suka makan kek batik marie ni. Kebetulan makcik kantin kat sekolah saya ada jual kek batik ni time rehat. Sepotong 40 sen. Agak mahal kan jika dalam tahun awal 90-an. Tapi akibat amat suka saya akan beli 2-3 potong. Sedap sangat kat tekak saya...hehe.



Sekarang ni kek batik ni memang jadi kegemaran anak-anak saya pula. Makan sejuk-sejuk pun sedap. Biasanya buat seloyang besar kejap je habis. Saya suka campurkan sedikit horlicks dalam resepi tu supaya rasanya lebih enak.



Sedap sangat bagi penggemar coklat. Korang suka juga?


P/s :gambar saya pinjam di blog saya satu lagi. Bukan hasil curi eii, gambar saya juga.





4 comments:

.: iEyLa :. said...

sejuk kan dlu bru mkn...
ermm..nyamannye msuk kat tekak.. :)

Melati Qistyna's Mummy said...

Akak ni dr dulu teringin nak buat, x terbuat2... Muahahahaha

akak comot said...

ieyla-betul2..sejuk2 br best..

kak melati qistina's mummy-mmg mudah..buat dan mkn smpi menjilat jari..hik3

najihah sahami said...

ooo...ni pun blog akak eh...hehe..saspen je akak ni....

lamaa tak makan kek batik...